Customer Collective verwelkomt Fightclub, ‘beste full-service agency van Nederland’
22 juni 2021
Diegem, 22 juni 2021 – Customer Collective, de nieuwe groep die inzet op ‘customer ownership’ en The House of Marketing, Upthrust, Grava en Dignify nauw met elkaar verbindt, kondigt zijn eerste grote internationale acquisitie aan. De groep breidt nu uit met de overname van Fightclub, één van de grootste onafhankelijke full-service agencies van Nederland. Met de komst van zijn nieuwe partner versterkt Customer Collective zijn aanbod in creative en performance marketing in de Europese markt.
Customer Collective werd gelanceerd eind maart 2021. “Om te groeien als bedrijf vertrek je vanuit het besef dat je klant je belangrijkste asset is. Investeren in je klant heeft enkel zin als je hem ook echt ‘ownt’. Om dat te kunnen, moet je onder meer noden begrijpen, producten of diensten ontwikkelen die daaraan voldoen, sterke customer experiences bouwen, relaties versterken door up- en cross-selling en churn aanpakken. Daar is een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit voor nodig”, legt Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective, uit. Customer Collective verenigt diverse bedrijven met die expertisedomeinen: The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management, haar spin-off Upthrust, een baanbrekend growth marketing & digital product studio acceleratie-office, Grava, een vooruitstrevend digital performance agency, en Dignify, een sterke speler met expertise in de implementatie van CRM & marketingtechnologie.
Amper twee maanden na het ontstaan breidt Customer Collective een volgende keer uit: de groep verwelkomt namelijk Fightclub, een Nederlands brand & performance agency uit Breda. Vorig jaar werd het bedrijf verkozen tot beste full-service agency van Nederland – categorie groot – in de FONK100 verkiezing (hét platform in Nederland voor de creatieve en marcom industrie). Hun diensten bestaan onder meer uit de uitwerking van campagne strategieën, creatieve ontwikkeling en digital en social performance marketing. “Maximale grip op je klant betekent maximale ROI en dat is wat we nu als agency echt kunnen claimen met Customer Collective als partner voor onze verdere groei”, vertelt Stefan Nuijten, Managing Director van Fightclub.
Aanwinst
“Met de komst van Fightclub kunnen we onze klanten nog beter en breder ondersteunen”, licht Grégory Delens toe. “Het bedrijf is al dertig jaar een sterke speler in de markt en werkt voor uiteenlopende klanten zoals Fit For Free, DPD Pakketservice, Porsche, Mora en Driscoll’s. Hun expertise en kennis op vlak van brand & digital performance marketing, content en creatie zijn enorme aanwinsten voor onze groep.”
“Fightclub matcht gewoon met de attitude waarmee we growth hacking en performance marketing in Europa verder in de markt willen zetten. Kick-ass. No bullshit. 100% resultaatgedreven marketing en salesresultaten voorleggen die de bottomline van bedrijven doen groeien”, vertelt Dennis De Cat, Managing Partner bij Upthrust.
Stefan Nuijten legt uit: “Fightclub is in een paar jaar tijd onafhankelijk uitgegroeid tot één van de grootste en toonaangevende full-service bureaus van Nederland. Wat wij doen – merkactivatie en performance marketing – is echter nog maar een deel van de customer journey zoals die zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Data en technologie zijn niet meer weg te denken uit die journey en dat is niet iets wat je er als marketing agency makkelijk bij voegt. Je hebt daar de beste specialisten en (data) architecten voor nodig. Op het niveau waar wij met onze klanten business doen, kun je niet meer met een (eigen) start-up aankomen voor trajecten van dergelijke omvang. De samenwerking met Customer Collective, als specialist in data, technology en growth marketing, is daarom een logische stap voor ons.”
Internationale ambities
Nu Fightclub Customer Collective vervoegt, staat de teller op 225 (digitale) toptalenten. “Toen we Customer Collective lanceerden, hebben we de bewuste keuze gemaakt om de afzonderlijke bedrijven te behouden”, vertelt Grégory Delens. “Op die manier kunnen onze talenten zich verder ontwikkelen binnen hun eigen expertise en bewaren we de cultuur van iedere entiteit. Tegelijkertijd brengen we complementaire consultants samen voor klantprojecten. We vertrekken vanuit de noden van de eindconsument en creëren op basis daarvan een team met profielen uit de verschillende entiteiten dat die uitdagingen kan beantwoorden.”
Hoewel de oorspronkelijke entiteiten van Customer Collective – The House of Marketing, Upthrust, Grava en Dignify – producten zijn van Belgische bodem, is de groep al langer actief in het buitenland. Naast kantoren in Brussel, Mechelen, Antwerpen en Genk, heeft Customer Collective locaties in Berlijn en Leiden – en nu ook Breda. “Onze bedrijven voeren steeds vaker projecten uit voor klanten in Europa. Dit is de eerste grote buitenlandse acquisitie voor Customer Collective; internationalisering is een belangrijk aspect van onze groeiambities”, besluit Grégory Delens.
Over Customer Collective
Customer Collective helpt bedrijven een sterke relatie te bouwen rond hun belangrijkste asset voor groei: hun klant. We noemen het ‘Customer Ownership’. Daarin staat de eindklant centraal in iedere activiteit, waaronder de identificatie van noden, de creatie van producten en diensten die daaraan voldoen, de opbouw van customer experiences, de uitdieping van relaties door up- en cross-selling en de aanpak van churn. Daar is een unieke combinatie van strategie, digital, data, technologie en creativiteit voor nodig. Customer Collective concentreert zich op die 5 pijlers en bundelt daarvoor de krachten van The House of Marketing, Upthrust, Grava, Dignify en Fightclub. Anders dan andere groepen in de Europese markt werken de bedrijven nauw samen: voor ieder project worden profielen met complementaire expertise en vaardigheden geselecteerd om zoveel mogelijk impact te genereren.
Customer Collective wordt ondersteund door Down2Earth Capital en Quanteus Group.
Meer info op www.customercollective.eu.
Over Fightclub
Fightclub is in de loop der jaren onafhankelijk uitgegroeid tot één van de grotere bureaus in Nederland. Wij hebben het geloof dat marketing altijd gaat om winnen. Of het nu marktaandeel, merkbekendheid, omzet of een award is. En om te kunnen winnen, moet elk stukje van de puzzel kloppen, van merkstrategie tot core creative idea, van social media tot je Google AdWords. Volledig geïntegreerd, meetbaar en gericht op ROI. Fightclub is een creatief bureau dat net zo resultaatgericht werkt als een digital agency. En we zijn een digital agency dat net zulke slimme ideeën kan bedenken als een creatief bureau. Want een sterk merk betekent niets als het niet converteert, en een digital strategy is kansloos zonder een sterk merk.
Meer info op www.fightclub.nl.